Tuesday 26 August 2014

O tradycjach i o ich (nie) przestrzeganiu

Z moja przyjaciolka nie widzialysmy sie od miesiaca - bardzo zaniedbalysmy wzajemne stosunki. Ona jest zapracowana, ja ciaglym ruchu, spotkaniach I rozjazdach. Gdy zadzwonila aby umowic sie na kolacje nie chcialam jej odmowic I odstawilam kolacje z Ksieciem na boczna polke w pelnym znaczeniu tego slowa albowiem pieczywo mialam juz w piekarniku. Gotowa bylam w 15 minut bo spodziewajac sie owego pana bylam juz po prysznicu I wymakijazowana. Nalezalo tylko odziac sie jakos przyzwoicie. Odemnie pojechalysmy najpierw do niej bo panna byla prosto po pracy I tez chciala sie odswiezyc, przebrac, odstawic dziecko pod opieke meza I dostac pozwolenie na wyjscie. Tak niestety bywa w malzenstwach Muzulmanskich dlategoz ja nie pale sie do zwiazkow we wlasnej kulturze albowiem wlasna wolnosc cenie sobie bardziej niz najbardziej przystojnego meza z wypasionym kontem w banku. Cwanie nie zdejmowalam wiec plaszczyka w srodku bo sukieneczka moja byla dosc kusa I nie wiedzialam potrzeby aby meza niepokoic. Na kolacje chcialysmy wybrac sie w spokojne miejsce aby porozmawiac ale w wybranej przez nas Arabskiej restauracji zaprowadzono nas do stolika na poziom zajmowany przez cale rodziny I zaowalowane panie obdarzyly nas spojrzeniami jak bysmy corami Koryntu byly. Postanowilysmy po prostu zmienic lokal. W restauracji w ktorej czesto jadamy zawsze dostajemy stolik bez kolejki I mamy zawsze pierwszorzedna obsluge wiec udalysmy sie tam.
Nasza kolacja zawsze trwa kilka godzin poniewaz nasze buzie zajete sa nie tylko jedzeniem - nie mozemy zamknac sie ani na chwile. Najczesciej obgadujemy wszystkich facetow z ktorymi ja sie spotykam I meza kolezanki. Czasem pojawiaja sie na tapecie jej byli partnerzy gdy wpomina tesknie czasy wolnosci I beztroski. Zdalam jej sprawozdanie z mojej najgorszej randki w zyciu I wszystkich mniejszych lub wiekszych podbojach no I oczywiscie z ponownego zjednoczenia z Ksieciem. No to ostatnie to nie takie "calkowite" zjednoczenie bo nie jestesmy znowu para. Nie potrafie wytlumaczyc nawet sobie samej czym jestesmy a co dopiero innym. Nazwijmy sie wiec para przyjaciol.
Po bardzo ruchliwym I intensywnym emocjonalnie tygodniu I weekendzie, w ostatni zapanowal blogi spokoj. Sobotni wieczor jak zwykle spedzilam z McDonaldem, zabierajac go do azjatyckiej restauracji a pozniej do siebie na kawe. Musze przyznac ze facet na prawde ma cierpliwosc I jest zawziety w swoim postanowieniu bo nie speszyl go nawet fakt iz rozkleilam sie gdy tlumaczylam mu polozenie Ksiecia. Tak, nie lubie owijania w bawelne wiec przedstawilam mu sytuacje jasno I na temat. I King Khan I Ksiaze sa nierozlacznie zwiazani z moim zyciem I kazdy ewentualny nastepca tronu bedzie musial zaakceptowac ich obecnosc. Niestety gdy mowie o tym drugim, nadal ogarniaja mnie emocje ktorym nie zawsze jestem pania. Pomimo iz sama jestem calkiem mocno zakorzeniona w owej kulturze nie moge bowiem zrozumiec jak rodzice kochajacy swoje dzieci moga wymagac od nich aby wchodzili w zwiazki malzenskie z osobami, ktore zostaly wybrane dla nich przez rodzicow. Czy wazniejsze jest to co powiedza sasiedzi I dalsza rodzina niz szczescie wlasnych potomkow? Dla mnie owa milosc rodzicielska jest pod znakiem zapytania. Pod znakiem zapytania pojawia sie rowniez kwestia jak bardzo trzeba byc zaslepionym, oddanym I kochajacym owych rodzicow aby po dwukrotnej probie w wieku czterdziestu kilku lat poddac sie owej narzuconej woli po raz kolejny I udawac ze jest dobrze. Czy nikt nie nauczyl sie niczego w czasie trwania zwiazkow nr1 I 2? Wychodze tu oczywiscie z zalozenia ze wersja mi przedstawiona jest prawdziwa. Jesli nawet nie, to niestety I tak czeka Ksiecia samotne zycie poniewaz bedac z osoba ktorej nie kochamy I ktora prawdopodobnie nas nie kocha I tak jest sie samotnym. Nie ma milosci, pasji, zrozumienia ...beda za to wymagania I wyrzuty gdy nie zostana one spelnione. Na przekor bowiem ogolnie panujacego przekonania to kobieta w domach azjatyckich nosi spodnie. Azjatki sa z reguly bardzo wymagajace. Nie tylko musi miec dom lepszy niz ten posiadany przez jej rodzine czy znajomych ale rowniez musi taki byc samochod, bizuteria I odziez. Wszystko musi byc lepsze, wieksze I ma tego byc wiecej. Spotykam sie z tym na co dzien I czasami przestaje sie dziwic iz owi mezczyzni uciekaja w ramiona Europejek, ktore potrafia zadowoloc sie tylko sama pasja I miloscia ktora Azjaci maja do zaoferowania. Ja nie chcialam od mojego Ksiecia wiecej bo na chlebek zarabiam sama I jestem finansowo samowystarczalna a moj mezczyzna ma byc partnerem zyciowym a nie koniem pociagowym lub kura, czy tez raczej kogutem znoszacym zlote jajka.
Tak wiec weekend czesciowo uplynal mi pod znakiem refleksji, w drugiej czesci bylam mila sama dla siebie fundujac sobie roznego rodzaju zabiegi spa przed moim wyjazdem na dlugi weekend do jaskini smoka - czyli remont generalny przed spotkaniem z Mr Hansome. Tak, pan zaprosil mnie na dlugi weekend (jak dlugi to sie okaze jak juz tam bede) a ja czuje sie wlasnie jak dziewica ktora odwiedzi smoka w jego wlasnej jaskini. Niestety odleglosc dzielaca nasze miejsca zamieszkania zmusza nas do tego typu manewrow: czyli albo on do mnie, albo ja do niego. Odwiedzajac wiec smoka w jego jaskini moge sobie od razu ja dokladnie obejzec a to mowi nam duzo o jej mieszkancu. W najgorszym wypadku zwiedze kolejne miasto I spedze weekend poza domem. O to ze zostane zjedzona przez owego smoka nie obawiam sie zbytnio bo jak wiadomo zywi sie on wylacznie dziewicami, na wszystkie inne propozycje stoje otworem - nie chce lamac wszystkich tradycji ale nie zawsze zdrowo jest ich przestrzegac :-)

No comments:

Post a Comment